Kérdésed van? infohellomoms.hu
+36301491061
Ez a kiadvány a nagycsoportos korosztály programja. Beszédépítő 2. - könyv formátumban képanyaggal és letölthető hanganyaggal.Óvodapedagógusok számára készült, de segítséget nyújt logopédusok, gyógypedagógusok, fejlesztő pedagógusok munkájához is. Az otthoni gyakorlást biztosítva szülők számára is segítség.A tavalyi program mintájára, ez az anyag az óvodai élethez, az évszakokhoz kötődik, heti lebontásban készült el. Az egész nevelési évet felöleli.A mindennapi óvodai életbe az anyanyelvi foglalkozásokba beépíthető.A tavaly megjelent és a Beszédépítő 2. hasonló felépítésű, szorosan összekapcsolódnak. A két kiadvány jellemzője az egymásra épülés: témakörön belül is és a feladattípusoként nehezítve is.
Kiemelt fejlesztési területek:
I. Akusztikus, auditív figyelem és differenciálás , auditív észlelés fejlesztése
II.Szókincsfejlesztés
III. Beszédértés fejlesztése
IV.Auditív emlékezet
V.A fonológiai tudatosság
1. A hallási figyelem és észlelés feladatainál korábban csak egy szóra kellett figyelni szósorban vagy történetben, most nőtt az elemszám. Szerepet kap a logikus gondolkodás fejlesztése is.
pl: Állatokat fogok sorolni, ha háziállatot hallasz, ugorj egyet!
Az auditív észlelés fejlesztésénél már megjelenik a hangok szintje. magánhangzók és mássalhangzók hosszúsága,, zöngés ?zöngétlen hangot megkülönböztetése.
A hanganyagok közül a nagycsoport programjában az összes hanganyag szerepel.
2. A szókincsfejlesztés folyamatos feladat. A nagycsoportosoknál megjelennek a kakukktojás játékok nehezített formában (főfogalom, szótagszám, szókezdés, kezdőhang alapján)
Fontos szerepet kaptak a szómagyarázatok. Mit jelent az a szó, hogy krajcár? stb.
3. Beszédértés fejlesztése:
A mondatok befejezése feladattípusnál, most már nem csak az egyszerűbb mondatbefejezés a feladat. Az összetett mondatok is megjelennek: a mert, de, ezért, pedig s a ha kötőszavakkal.
A mondatok befejezésénél szerepel hiányzó ragok, rímelő szópárok kiegészítése is.
A beszédértés fejlesztését segítik a különböző színeztető, rajzoltató feladatok.
A középsősök anyagában főként versek szerepeltek, a Beszédépítő 2.-ben a beszédértés fejlesztése mesék segítségével történik. Ezekhez kapcsolódnak a kérdések, a feladatlapok.
4. Az emlékezet fejlesztése szóismétlésekkel, piramismondatokkal, versek tanulásával történik.
5. A fonológiai tudatosság fejlesztése kapott a legnagyobb hangsúlyt a kiadvány összeállításakor, hiszen az az iskolába készülő nagycsoportosok számára elengedhetetlenül fontos ennek a területnek a fejlesztése. Többféle feladattípus segíti a fejlesztést
Ajánlott: óvodapedagógusoknak, logopédiai szakembereknek, szülőknek
Korcsoportnak szánt feladatok: nagycsoportos óvodások
Fejlesztésű terület: anyanyelv, beszédértés, beszédészlelés